tjoho

Ett beroende, var sitter det?
eller kanske beroendet bara är en grym vanesak som vi rovdjur till människa har som beteende?
för mig är ett beroende bara psykiskt.
Man lurar till exempel kroppen att man "måste" ha en cigg, men i själva verket skulle man klara sig bättre utan den.
Detta gäller naturligtvis alla beroenden, men inte behoven , så som med vatten å föda.
sen har jag tänkt på de, från början då hade vi ju inte godis å dylikt, vilken idiot uppfann det?
alla såna saker som egentligen bara gör onytta med massa socker å mög i.
så som coca cola, från början hade dom kokain i sin dryck (ja knark)  för att få folk att bli beroende
vad jag uppfattat de som nu så gör dom colan sötare å sötare med mer å mer socker.
jag har testat själv genom att inte dricka cola på några dagar, sen när man dricker det igen så smakar det bara socker och vatten, testa själv!
Ölen ska vi inte tala om för det är min älskling, speciellt gröna tuborg eller sort guld, eller hoff, eller leffe, eller staroprame, eller singha, oj va många de blev nu, ja ALL öl :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0